Az ÜzletiKönyvek.hu a webáruház felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer.
A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek.
Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
További információért kérjük, olvassa el adatkezelési tájékoztatónkat.

Elfogadom
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Hogyan szerezhetünk motivációt a versenyhez?

Hogyan szerezhetünk motivációt a versenyhez?

A versenyzéshez is - mint az élet minden más változójához - szükség van motivációra. Hamar eltérünk az iránytól, és akkor azonnal elveszítjük a motivációt, hogy szembenézzünk a verseny kihívásaival. Ebben a cikkben lényeges pontokat gyűjtöttem össze, amelyeket alkalmazhatunk annak érdekében, hogy az üzleti világban is szükséges motivációt megkapjuk

Ne süppedj bele a kényelembe: az önelégültség és a komfortzóna az egyik olyan tényező, amely nemcsak az üzleti életben és a versenyben, hanem az élet minden területén meggátolja az emberek motivációját. Ahhoz, hogy motivált legyél a versenyben, a lehető legnagyobb mértékben meg kell próbálnod kiküszöbölni az önelégültséget az üzleti életben. Például Grant Cardone, amerikai üzletember és best-seller író azt tanítja, gondolkodj úgy, hogy "Le vagyok égve anyagilag." - akkor is amikor már kezd megjönni a munkád gyümölcse, mert ez az érzés is segít fenntartani a motivációt és megóv attól, hogy kényelembe süppedj. 

Figyeld a versenytársadat: A versenytársadat figyelni az egyik dolog, amit a sikeres üzletemberek tesznek, amit az átlagos üzletemberek és azok, akik egyenesen kudarcot vallanak az üzleti életben, nem tesznek. Van egy kínai mondás, amely szerint "Ismerned kell az erődet és az ellenséged gyengeségét, ha valóban meg akarod nyerni a csatát".

Legyél innovatív: a változás az egyetlen dolog, ami állandó. Ahhoz, hogy megfelelő motivációval tudj szembenézni a konkurenciával, proaktívnak kell lenned mindenben, amit teszel. Az üzleti életben való stagnálás a fő oka az üzleti kudarcnak és az üzleti versenyben való motiváció hiányának. Az innováció a verseny gerince, és motiváló tényezőnek kell lennie mindenben, amit teszünk.

Tedd meg a rendkívüli dolgokat: akkor leszel motivált a versenyzésre, ha megteszed a rendkívüli dolgokat. A rendkívüli dolgok megtétele rendkívüli eredményt fog hozni, ami motiválni fog arra, hogy versenybe szállj, remélve, hogy még mindig sikeres leszel.

Nyújts jobb szolgáltatást: Ha úgy mész versenybe, hogy nem nyújtasz megfelelő szolgáltatást az ügyfeleidnek, az csak segít demotiválni téged és a vállalkozásodat. Napoleon Hill is tanította: "Tegyél többet, mint amiért megfizetnek.”

Támogatás: tudni fogod, mit kell tenned a versenytársakkal, ha visszajelzést kapsz a szolgáltatásaid végfelhasználóitól. Ahhoz tehát, hogy motivált legyél a versenyben, visszajelzést kell kérned az ügyfeleidtől.

Adj vissza a társadalomnak: természetes jelenség, hogy akkor kapod a legnagyobb elégedettséget abból, amit csinálsz, ha a tetteiddel életekre gyakorolsz hatást. Ha azt látod, hogy a vállalkozásod közvetlen környezete boldog a versenyzői tevékenységed eredményeként, az segít motiválni a versenyzésben.

A versenyzésre való motiváció olyan keresett erény, amelyre minden vállalkozás vezetőjének szenvedélyesen kell törekednie, ha előre akar lépni ebben a modern, felgyorsult, versengő üzleti világban.

Ide illik még egy idézet: 

" Csak az elsőkre emlékeznek."Mohammed Bin Rásid Ál Maktúm, Dubaj uralkodója, aki az Egyesült Arab Emírségek miniszterelnöke és alelnöke is egyben.

Sikeredért,

Mátrai Szilárd