Az ÜzletiKönyvek.hu a webáruház felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer.
A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek.
Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.
További információért kérjük, olvassa el adatkezelési tájékoztatónkat.

Elfogadom
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Minden idők 7 legnagyobb hatású üzleti könyve

Az üzleti élet legnagyobb résztvevői között fontos közös nevező az olvasás. Nem véletlen.
Gyors és az agyra mégis jó hatású módja az új információk megszerzésének, a kreatív gondolkodás fejlesztésének és a nézőpont diverzifikálásának.

Warren Buffett - korunk vitathatatlanul legképzettebb befektetője - szerint a napi 500 oldal elolvasása a siker kulcsa. "Így működik a tudás. Sorozatosan épül fel, mint például kamatos kamat," magyarázza.
Valószínűleg ezért teszi annyi fontos üzletember az olvasást napi szertartássá. Ezért olvas Bill Gates évente 50 könyvet (nagyjából hetente egyet), és talán ezért indította el Mark Zuckerberg 2015-öt azzal a céllal, hogy minden második héten elolvasson egyet.
Ha új ötletek, gondolkodásmódok és a különféle ismeretek sokszorozott összesítését szeretnéd elérni, akkor fontos az olvasás. Segíteni fog az üzleti életben, legyen szó akár más vállalat sikereiről vagy kudarcairól szóló beszámolókról vagy a "lean startupok" tanulságairól, vagy egy 2500 éves katonai könyvről, amelyről ismert, hogy ugyanolyan mértékben befolyásolja a taktikákat az igazgatósági ülésen, mint a háborúban.

Befolyásos üzletemberek és meghatározó médiák által összeállított "a legjobb üzleti könyvek" ajánlásai között kutattunk, összehasonlítottunk, s megszületett az ÜzletiKönyvek.hu aktuális ajánlója:
 

1. Dale Carnegie: Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket /korábbi kiadása: Sikerkalauz 1/. 
Dale Carnegie sziklaszilárd, időtálló, kipróbált tanácsai számtalan embert vittek fel a sikerek ranglétráján az üzleti és személyes életük terén egyaránt. Ez a könyv az egyik úttörő és örökzöld bestseller.
Megtanít többek között a következőkre:

  • hatféle mód ad arra, hogyan érd el, hogy az emberek megkedveljenek,
  • tizenkét módot mutat be arra, hogyan nyerd meg gondolkodásmódodnak az embereket, és
  • kilenc módot tár eléd arra, hogyan változtathatod meg az embereket anélkül, hogy felháborodást keltenél.
     

2. Szun-Ce: A háború művészete
Az író Kr.e. 6. században íródott könyve mai napig használatos a hadviselési stratégiában.
Napoleon, Mao Ce-tung, Võ Nguyên Giáp vietnámi tábornok, becenevén a "Vörös Napóleon"  és  Douglas MacArthur amerikai tábornok is hivatkoztak arra, hogy inspirációt merítettek belőle. A háború világán túl, üzleti és menedzsment guruk szintén alkalmazták Szun-Ce gondolatait a munkahelyi politikában és a vállalati stratégiában.

 

3. Simon Sinek: KEZDJ a MIÉRTTEL! /korábbi kadása: Kezdj a miérttel/
Sinek egy alapvető kérdéssel kezdi üzleti bestsellerében: Miért  innovatívabbak, befolyásosabbak és jövedelmezőbbek, egyes emberek és szervezetek, mint mások? Miért parancsolnak nagyobb hűséget az ügyfelek és az alkalmazottak irányából egyaránt? Még a sikeresek között is miért tudják olyan kevesen újra meg újra megismételni sikereiket? Könyvében ezekre és még sok más kérdésre ad ebben a témakörben választ és megismerhetjük belőle az Arany Kör elvét is.

 

4. Napoleon Hill: Gondolkozz és gazdagodj!
Korának milliárdosait vizsgálva, Napoleon Hill rögzítette az anyagilag kiemelkedően sikeres emberek életstílusának és filozófiájának közös vonásait. Bár Hill eredeti célja a "Gondolkozz és Gazdagodj!" könyvvel az volt, hogy milliárdosokat neveljen, a könyv inkább arra biztat mindenkit, hogy a saját valódi céljainak megvalósítására törekedjen.Az évtizedek során sok millió példányban kelt el, egy igazi üzleti klasszikus. Nagyon sok, a saját területén kiemelkedő sikereket elért, célját megvalósító vállalkozó és üzletember hivatkozik rá úgy, mint az egyik, a gondolkodásmódját meghatározó irodalomra.

 

5. Stephen R. Covey: A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása
A valaha írt egyik leginspirálóbb és leghatásosabb könyv 25 éve ragadja el az olvasókat. Megváltoztatta elnökök és vezérigazgatók, tanárok, oktatók és szülők életét - röviden: milliókét, minden korosztályból és foglalkozásból.

 

6. Eric Ries: Lean startup - Hogyan tegyük ötleteinket sikeressé és fenntarthatóvá?
A legtöbb startup kudarcot vall, de ezek közül a kudarcok közül sok megelőzhető.
A "Lean Startup" egy új megközelítés, amelyet az egész világon alkalmaznak, megváltoztatva a vállalatok felépítését és az új termékek bevezetését.


7. Jim Collins: Jóból kiváló - a tartós üzlet siker elemei
A "Jóból kiváló" tanulmány eredményei sok olvasót meglepnek, és a vezetési stratégia és gyakorlat szinte minden területére fényt derítenek. "A tanulmányban szereplő néhány kulcsfontosságú fogalom - kommentálja Jim Collins - a modern üzleti kultúrával szembeszáll, és őszintén szólva néhány embert fel fog zaklatni."


Őszintén bízunk benne, hogy ez az összeállítás is segít eligazodni az üzleti könyveid kiválasztásakor és így az ÜzletiKönyvek.hu segít felépíteni saját sikerkönyvtáradat.

Összeállította: Mátrai Szilárd